דרעי שובר שתיקה: "לא נערכו לדבר שכזה"

המהדורה המרכזית 2 Comment on דרעי שובר שתיקה: "לא נערכו לדבר שכזה"

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שובר שתיקה אצל אבי רוזן ב'מהדורה המרכזית' בקול חי: "אינני חבר רשמי בקבינט, אבל אני מוזמן אליו ולא נערכו לדבר שכזה". בנושא השבויים אמר: "זה נושא שראש הממשלה מטפל בו אישית. נעשים הרבה דברים בשביל להציל את החטופים"

צילום: Chaim Goldberg/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שוחח הערב (חמישי) עם אבי רוזן במהדורה המרכזית, על המצב הביטחוני הקשה בארץ והטרגדיה הנוראה בשבת. "לא היה דבר כזה. שבר נוראי ביום שמחת תורה, בזמן שהקב"ה אמר קשה עלי פרידתכם. בשבת בבוקר כבר נסעתי לקריה בתא ולאט לאט התוודעתי לגודל הדבר הנורא הזה. היה צריך מיד לקבל החלטות".

דרעי שיתף: "אין לך ברירה אלא להתגבר על הכאב ולעבוד. לחשוב מה הקב"ה רוצה שתעשה. צריך לקבל החלטות קשות. מידת הדין מתוחה, אבל אצל הקב"ה מידת הרחמים בסוף גוברת ושערי דמעה לא ננעלו".

"אומר הרמב"ם לחשוב כל אחד לעצמו מה חשבון הנפש שהוא צריך לעשות. אבל אם יאמרו שזה ממנהג העולם אירעה הצרה הזו אומר הרמב"ם הרי זו דרך אכזריות ותוסיף להם צרות אחרות".

עוד אמר דרעי: "הרבה מאוד משפחות לא יודעות מה קורה עם יקיריהם. זו צרה של כל עם ישראל. הקב"ה רוצה שנזעק אליו ונשוב בתשובה. אין ספק שזו מלחמה. גדולה מאוד".

הוא ציין: "אני חייב להודות לנשיא ביידן, הוא כבר נתן ארבע הצהרות. שלח לכאן ספינות ואוניות. זו מלכות של חסד. סיעתא דשמיא גדולה. לא היה עוד דבר כזה. הם ראו את התמונות, את הזוועה. כמו שכל העולם התאחד נגד חיות האדם של דאע"ש בעולם מבינים היום שהמלחמה שלנו לכלות את החמאס היא שליחות בשביל כל העולם. יעשו את כל מה שצריך לעשות. יש לנו עוד חזיתות ואויבים. אנחנו צריכים הרבה סיעתא דשמיא. עם ישראל התגלה במלוא הדרו. יוזמות התנדבות אדירות".

על ממשלת החירום: "ניסיתי לצרף את לפיד וליברמן. אני חושב שכולם צריכים להשתתף במלחמה הזו. זה מה שעם ישראל מצפה ואויבינו לא מצפים. אני מקווה שהם יצטרפו. המחבלים הודו בחקירות בפה מלא שמה שחיזק אותם לעשות את זה זה ההתפרקות המוחלטת של החברה בישראל".

על החשש מפיגועים בשכונות החרדיות: "אנחנו דואגים לנשק לאזרחים, ומתייחסים ברצינות לבעיה בשכונות החרדיות. יש הרבה ששירתו שירות כזה או אחר, כולם יכולים לעזור להגן, גם בגיל 70".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הראשונים שצריכים לעשות חשבון נפש נוקב , הם הפוליטיקאים שמתעלמים ממצוקת השקופים

  2. 1

    לא נערכו לדבר כזה, זה בראש ובראשונה אומר ששלושת הרמטכל"ים האחרונים, זה הנוכחי ואלה שלפניו: גדי איזנקוט ובני גנץ כשלו בניהול הארגוני של הצבא. ואלה באים עכשיו להציל, אחרי שכבר סופרים למעלה מ – 1300 נרצחים וכ – 150 שבויים.
    בושה וחרפה!